Forløbets form og indhold
Få styr på arbejdspresset er et dialogværktøj, som hjælper jer til at tage en struktureret dialog om arbejdspres og finde løsninger til, hvordan I vil håndtere arbejdspresset på jeres arbejdsplads. Nogle løsninger skal måske findes i teamet, mens andre skal findes på det organisatoriske niveau.
I forløbet skaber I et fælles overblik over, hvad der skaber arbejdspres, hvad årsagerne er til arbejdspresset, hvor det vil give bedst mening for jer at sætte ind, samt en konkretisering af hvad I konkret skal igangsætte af handlinger. Handlinger som I afprøver i en kortere periode, inden I beslutter, om I skal fortsætte og eventuelt igangsætte nye handlinger.
Gå på opdagelse i Få styr på arbejdspresset
Materialet er udviklet i samarbejde med konsulenthuset LEAD.
Søger du mere information om arbejdspres?
Arbejdstilsynet har udarbejdet en vejledning, der omhandler arbejdsgiverens vigtigste pligter i forhold til arbejdsmængde, tidspres og om relevante forbyggende tiltag.
Læs mere om arbejdsmængde og tidspres på Arbejdstilsynets hjemmeside
Gik du glip af webinaret?
Webinaret 'Forebyg stress i den finansielle sektor' blev afholdt den 8 april, og her kunne man møde Katrine Bastian, en erfaren erhvervspsykolog fra LEAD, der med mere end 17 års praksis inden for arbejdsrelateret stress og ledelse af det psykiske arbejdsmiljø deler indsigt i arbejdsrelateret stress, og hvordan man håndterer det. Hertil blev der introduceret til det online værktøj "Få styr på arbejdspresset":
Gense webinaret om forebyggelse af stress i den finansielle sektor